品雄さんが教えるHow to study.

大学受験の勉強法について解説します。基本は文型科目です。

世界一わかりやすい英文法解説 時制の文章まとめ

〈現在形〉

Ex.1-1)I always get up at 6 o’clock.(私は毎朝6時に起きます。)

Ex.1-2)What do you do?(あなたの職業は何ですか?)

Ex.1-3)Mt. Fuji is the highest mountain in Japan. It is 3776 meters high.

              (富士山は日本で一番高い山です。それは標高3776メートルです。)

 

〈過去形〉

Ex.2-1)I played tennis yesterday.(私は昨日テニスをしました。)

 Ex.2-2)The World War II ended in 1945.(第二次世界大戦は1945年に終わった。)

 Ex.2-3)If I were you, I wouldn’t do such a thing.

(もし私があなただったら、そんなことはしないのに。)

 

〈未来形〉

Ex.3-1)A : Mom, there isn’t any egg in the refrigerator.

B: Really?

A: Yes, I need an egg to make cake.

B: Ok, I’ll get it.

A: Thank you very much!

(訳)

A: お母さん、卵が冷蔵庫にないんだけど

B: あら、そうなの?

A: うん、ケーキ作るのに必要なんだ。

B: よし、買ってくるね。

A: ありがとう!

Ex.3-2)A : Mom, there isn’t any egg in the refrigerator.

        B: I know, I’m going to buy eggs at ABC supermarket today.

        A: Oh, that’s nice.

        B: They’re having bargain today. Is there anything else you want me to buy?

        A: Well, I want .

    A: お母さん、卵が冷蔵庫にないんだけど

    B: あ、そうそう。今日ABCスーパーマーケットで卵を買うつもりだったのよ。

    A: ほんと?それはちょうどいいや。

    B:今日ね、あのスーパーバーゲンやってるのよ。他に何か買ってきてほしいものある?
A: じゃあ、小麦粉買ってきて。

 

 

〈現在完了〉

 Ex.1-1)I have been to Kyoto for two times.(私は京都に二回行ったことがある。)

 Ex.1-2)She has gone to Canada.(彼女はカナダに行ってしまった。)

 Ex.1-3)I have just finished this assignment.(私はちょうどその課題を終わらせた。)

 Ex.1-4)They have lived in Kyoto for five years.(彼らは京都に5年間住んでいる。)

 

〈過去完了〉

Ex.2-1)The soccer game had already started when I got home.

(家に着いた時には既にサッカーの試合が始まっていた。)

 Ex.2-2)I had seen the miniature of Eiffel Tower before I visited France.

      (フランスに訪れる前にエッフェル塔のミニチュアを見たことがある。)

 Ex.2-3)She had lived in Kyoto before she came to Tokyo.

(彼女は東京に来る前は京都に住んでいた。)

 Ex.2-4)I thought that She had gone to France.

(彼女はフランスに行ってしまったと思った。)

 

〈未来完了〉

 Ex.2-1)The soccer game will have already started when I get home.

(家に着く時には既にサッカーの試合が始まっているだろう。)

 Ex.2-2)I will have visited France five times if I visit it again.

      (フランスをもう一度訪れれば私はそこに5回行ったことになる。)

 Ex.2-3)They will have been married for 5 years next month.

(彼らは来月で結婚5周年になる。)

 

 

〈現在進行形〉

Ex.1-1 I play tennis every day.

    (私は毎日テニスをする。)

Ex.1-2 I am playing tennis now.

    (私は今テニスをしている。) 

Ex.1-3)My brother is always playing games.

    (私の弟はいつもゲームばかりやっている。)

 Ex.1-4)I am leaving for France today.

    (私は今日、フランスに向けて出発する。)

 Ex.1-5)The temperature is getting colder.

    (気温がだんだん下がってきている。)

 

〈過去進行形〉

Ex.2-1)I was playing baseball yesterday morning.

    (昨日の朝、野球をした。)

 Ex.2-2)He was shouting when playing tennis.

    (彼はテニスをしているとき叫んでいた。)

 

〈未来進行形〉

Ex.3-1)This time next week, I will be shopping in France.

    (来週の今頃、フランスでショッピングをしていることだろう。)

 Ex.3-2)I will be working part-time on Sunday afternoon.

    (日曜日はバイトをすることになっている。)

 

〈現在完了進行形〉

Ex.1-1)He has been playing tennis since this morning.

 (彼は今朝からずっとテニスをしている。)

 Ex.1-2)We have been waiting for her for more than an hour.

 (私たちは彼女のことを一時間以上も待ち続けている。)

 

〈過去完了進行形〉

Ex.2-1)I had been waiting for you for an hour when you woke up!

 (あなたが目覚めたとき、私は一時間も待っていたんだぞ!)

 

〈未来完了進行形〉

Ex.3-1)I will have been working for ABC company for 20 years next year.

 (私は来年でABC会社に勤めて20年になる。)

 

次回からは助動詞を扱います。お楽しみに!!

ここまでお読みいただきありがとうございました。